Arrangementer

Vi har lige nu holdtræning på små hold hos Charlotte, og meditationsaftener hos Anne.


Du kan læse mere om begge ting længere nede på siden.


Vi opdaterer her, men der bliver også jævnligt opdateret på vores Facebook-side og du kan trykke på knappen herunder, for at komme videre dertil.

Og når du så er der, så følg os endelig.

Oktober 2023

Tirsdag 10. oktober kl. 19:00: Meditationsaften v/Anne

Tirsdag 24. oktober kl. 19:00: Meditationsaften v/Anne

Du kan tilmelde dig via begivenhederne i Annes gruppe – se næste afsnit, hvor der er et link.

Facebookgruppe om meditationsaftener hos Anne


Hvis du vil følge med direkte hos Anne, så har hun lavet en gruppe – meld dig ind via knappen herunder:

Yoga og rolig træning hos Klinik Livsform v/Charlotte Skaarup

Aktuelt er der oprettet hold på mandage kl. 11.00 og kl. 17.00.


Her har du et link til en Facebookgruppe, hvor du kan tilmelde dig, og komme med ønsker til de tider, der passer dig:

Vægtneutral sundhed og træning

Når vi gerne vil i form, tænker flertallet (min personlige hypotese) på at komme begynde med regelmæssig hård fysisk træning, som sætter din puls i vejret og som også gerne indeholder gentagne serier af styrketræning for de ‘rigtige’ muskelgrupper. Kernemusklerne, benene, armene.. så vi kan tone vores krop, og måske opnå et vægttab, og ad den vej både egen og omgivelserne anerkendelse.

Det er der ikke noget galt i som udgangspunkt. Men jeg arbejder ud fra et vægtneutralt grundlag. Og vil derfor gerne motivere til at ønsket om et vægttab, og i det hele taget alle de ‘ydre’ faktorer – prioriteres ned. Jeg vil meget hellere prioritere at vi inde i os selv arbejder hen i mod en bevidsthed om, hvad der er godt for os. Dermed kan vi bedre gå ud i verden, som mere hele mennesker som ikke stresser efter samfundsbestemte værdier (tynd, effektiv, succesfuld mv.).

At træne blidt og roligt.


Kan yoga og rolig træning virkelig have en effekt, spørger du måske?

Effekten er måske lidt anderledes end den vi typisk søger i træning, men ikke desto mindre kommer du til at føle dig varm, og mærke at hele kroppen er ‘arbejdet igennem’, og du kommer sandsynligvis også et eller flere trin ned i gear.

Der er en tryg og rolig atmosfære på holdene, som gør det lettere for dig at sætte tempoet ned, og lytte til din krop.

Når vi er langsomme, opdager vi vores styrke. Vi haster ikke efter et bestemt tempo, men har tid til at mærke hvilke muskler vi aktiverer, eller strækker. Og vi når at mærke tyngden i gulvet/måtten/stolen mens vi laver øvelserne, og kan hente kraft derfra.


Det giver kropsbevidsthed, og nydelse i bevægelsen. Og mindsker risikoen for skader.

Læs mere om styrke i at være langsom i dette blogindlæg.